Taller de fiscalitat en plena campanya d’impostos

By | Fiscalitat, General, Taller

 

Som en plena campanya de presentació d’Impostos, una època que afegeix dificultats a la gestió de les entitats esportives. És per això que l’Oficina d’atenció als clubs va oferir, el passat dijous 17 de juny, un taller online sobre fiscalitat.

La formació es va centrar en la presentació de l’Impost de Societats, que comença el proper 1 de juliol. Impost que molts clubs i entitats tenien la percepció que estaven exempts de presentar-lo perquè els seus ingressos son baixos; però un cop coneguda l’obligatorietat de presentar aquest impost, el taller va suscitar molt interès.

Així doncs, la convocatòria va tenir molt èxit. Una seixantena de clubs van inscriure’s per poder tenir més informació i més clara pel que fa a les obligacions fiscals de les entitats.

Així mateix, també es va fer un repàs de totes les obligacions tributàries que hi ha al llarg de l’any, i amb especial incidència amb aquelles que estan exemptes com a entitats esportives.

L’Oficina d’atenció als clubs vol ser una eina d’ajuda a totes les federacions esportives catalanes en l’eficiència de la gestió administrativa dels clubs en matèria fiscal, comptable, laboral i jurídic, així com un suport en la formació a través de càpsules i tallers formatius per a una millor i més eficient gestió.

L’Oficina d’atenció als clubs, al costat de les entitats

By | General, Taller

L’Oficina d’atenció al clubs fa passos decidits per apropar-se a les entitats en un moment com l’actual, en què la pandèmia ha provocat una situació complicada, tant econòmicament com de gestió, per al sector.

Amb aquest esperit, l’Oficina ha impartit de manera telemàtica la presentació ‘Oficina d’atenció als clubs al servei de les entitats’. L’objectiu de la trobada, en què van inscriure’s una trentena d’entitats, era fer-los conèixer tots els serveis que s’ofereixen des de l’Oficina per atendre les seves necessitats i dificultats en la seva gestió diària.

La resposta dels clubs ha sigut molt positiva i ha despertat molt interès per part d’aquelles entitats que encara no eren coneixedores de l’existència d’aquest servei de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya.

L’Oficina d’atenció als clubs vol ser una eina d’ajuda a totes les federacions esportives catalanes en l’eficiència de la gestió administrativa dels clubs en matèria fiscal, comptable, laboral i jurídic, així com també ofereix càpsules i tallers formatius per a una millor i més eficient gestió.

 

 

Disposeu de Certificat Digital a la vostra entitat?

By | General

L’Oficina d’atenció als Clubs t’ajuda.

Des de l’any 2016 i per la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas  fa que, les persones jurídiques tinguin el dret, i l’obligació, de relacionar-se telemàticament amb les administracions públiques.

És des de llavors que les persones jurídiques (els clubs esportius, les federacions esportives, etc.) no reben notificacions d’Hisenda, de la Seguretat Social, dels ajuntaments, etc.

Per poder relacionar-se amb les administracions, les persones jurídiques han de tenir un certificat electrònic (o signatura electrònica) per accedir a les relacions telemàtiques amb les administracions. El pitjor és que si les administracions envien notificacions telemàtiques, que ningú obre (per no tenir certificat electrònic per obrir-la), es dona per notificada i té els mateixos efectes que si s’hagués obert.

Addicionalment, la signatura electrònica permet identificar-se eficaçment en línia, assegurar que la identitat no és suplantada, protegir la informació tramesa,  garantir la integritat de la comunicació entre ambdues parts i signar digitalment documents en PDF amb tota la validesa legal.

Des de l’Oficina d’atenció als Clubs, t’ajudem a tramitar la petició fins a obtenir-la.

Què ha d’aportar l’entitat esportiva?

Un dels primers requisits per poder obtenir aquest certificat és que la junta directiva de l’entitat estigui actualitzada.  A partir d’aquí, podem iniciar tot el procés d’obtenció del mateix.

L’entitat esportiva ha de demanar un certificat al Registre d’entitats esportives per verificar i validar qui és el president. Ha de ser molt recent, ja que si supera els 15 dies d’antiguitat no l’admetran.

La Unió de Federacions Esportives de Catalunya haurà de tenir el certificat del registre d’entitats esportives amb un mínim de 7 dies hàbils abans de la caducitat del certificat.

Amb tota la documentació, el president de l’entitat (no pot ser una altra persona) ha d’anar a una oficina qualsevol de Correus amb el seu DNI, el certificat del Registre, la petició a la FNMT i el formulari de Correus. És un tràmit molt senzill que no necessita cita prèvia.

Què fem nosaltres ?

  • La petició a la Fabrica Nacional de Moneda y Timbre.
  • Omplir el formulari de Correus.
  • Descarregar la signatura i enviar-la a la entitat esportiva.
  • Mantenir una còpia de seguretat de la signatura pel que pugui passar.
  • Suport i assessorament en cas que sigui necessari.
  • Crear una bústia electrònica (notificacions 060), per tal que el club rebi un correu electrònic cada cop que rebi un document electrònic.
  • Una vegada el president de la entitat hagi anat a correus amb la documentació, la UFEC rebrà la signatura digital que serà lliurada a l’entitat.

El certificat electrònic té una durada de 2 anys, passats els quals s’han de tornar a fer tots els passos.

Des de l’Oficina d’atenció als clubs, podem ajudar-vos amb tots els tràmits perquè pugueu tenir el certificat digital. T’assessorem amb tot el procés i t’acompanyem amb tota la tramitació perquè sigui el més fàcil i ràpida possible.

Per a més informació, contacta amb Ignasi Costa a barcelonacomarques@oficinadeclubs.cat

By | General

Benvolgudes, benvolguts,

Per a la vostra informació, us passem la informació del PROCICAT per la qual s’estableixen les condicions de restricció a la mobilitat nocturna.

Com veureu, des de les 22h fins les 6h està prohibida la mobilitat. La pràctica esportiva, en qualsevol de les seves modalitats, no és una excepció a aquesta prohibició.

Les instal·lacions hauran de procedir al seu tancament a les 21h per garantir la tornada a casa dels practicants abans de les 22h.

Aprofitem per informar-vos que la UFEC ahir mateix va demanar una rectificació al govern sobre aquesta situació per a què es garantís l’activitat esportiva fins les 22h; però aquesta demanda no ha estat recollida en la resolució actual.

Nova oferta formativa per a directius

By | Alt Pirineu, Banyoles, Barcelona, Barcelona Comarques, Càpsula, Girona, Lleida, Manresa, Sabadell, Tarragona, Terres de l'Ebre, Vic, Vidreres

FORMACIÓ

Tornen les càpsules de l’Escola de Directius de Clubs (EDIC). El pròxim dilluns, 5 d’octubre, l’escola que complementa la formació dels directius i directives dels clubs esportius catalans inicia de nou el seu programa acadèmic.

El curs passat l’EDIC va néixer de la mà de la Federació Catalana de Bàsquet, la Euncet i la Secretaria General de l’Esport. Durant la primera edició hi van participar 49 alumnes que han valorat especialment la flexibilitat temporal de la formació, l’actualitat dels temes i l’expertesa dels formadors, entre altres variables. Ara, rebrà l’impuls de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC).

14 càpsules
El programa de formació conté aquest nou curs 14 càpsules formatives d’una durada de tres setmanes cadascuna, i que inclou temàtiques com la gestió econòmica i el control financer, organització d’esdeveniments esportius, tècniques de negociació, comunicació interna i lideratge, recursos humans o jurídics i administratius, entre altres.

Format
Els alumnes tenen setmanalment les càpsules de vídeo a la seva disposició amb apunts i un qüestionari per l’avaluació dels coneixements apresos. A més a més, també tenen a la seva disposició un fòrum i una biblioteca amb recursos. L’inici de cada càpsula, i també la segona setmana, tenen una videoconferència amb el docent, per poder resoldre dubtes i comentar els coneixements treballats. Per acabar el curs, l’últim divendres, es fa una sessió presencial de quatre hores de durada, que es retransmet en streaming.

Cada club té les seves necessitats i, per això, les càpsules estan orientades en els diferents àmbits de la gestió: econòmic, jurídic, organitzatiu… per donar respostes i cobrir les exigències de les diferents àrees de cada entitat.

L’equip docent són experts i de referents en cada un dels seus àmbits, que a través de la plataforma, les seves activitats, i les trobades presencials amb ells, transmeten els seus coneixements, experiències i recursos per adaptar-los a la nostra realitat.

Amb una atenció personalitzada, els docents acompanyen i orienten durant tot el procés formatiu.

Inscripcions i descomptes
Les càpsules s’allargaran fins al juny del 2021. En el següent enllaç es pot inscriure’s a les diferents temàtiques: https://formacio.escoladirectiusclub.cat/ Els federats i federades compten amb un seguit de descomptes.

 

Estem preparats. Torna al teu club

By | Uncategorized

ESPORT CATALÀ

Les federacions esportives catalanes i els clubs posen en marxa una campanya de conscienciació per la represa de les competicions. Els protocols de les federacions han estat validats per la UFEC i autoritzats per la SGEAF. La campanya inclourà un vídeo promocional i diversos materials gràfics en premsa escrita i digital

La Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC), les federacions i els clubs engeguen la campanya ‘Estem preparats. Torna al teu club’ amb l’objectiu d’impulsar la tornada a l’activitat esportiva.

Aquest mes de setembre es reprèn l’activitat esportiva de federacions i clubs marcada per la pandèmia de la COVID-19. Totes les entitats esportives han hagut de fer esforços per adequar les normatives marcades per les autoritats per poder reprendre l’activitat dins la nova normalitat. Uns esforços que han fet de l’esport un espai segur per a la pràctica esportiva, ja sigui en pavellons, camps, piscines o a l’aire lliure.

Amb tot, la societat viu un moment d’incertesa i dubtes davant del control dels rebrots del coronavirus i l’afectació que això pot tenir als esdeveniments esportius, campionats i competicions, que impliquen la concentració de moltes persones en recintes esportius (siguin oberts o tancats).

Protocols validats i aprovats
Tots els protocols esportius de les federacions han estat desenvolupats amb la col·laboració de la UFEC i seguint el Pla d’Acció pel Desconfinament Esportiu de Catalunya de la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física (SGEAF), amb els requisits que han de complir les entitats organitzadores i participants en els entrenaments, partits amistosos i competicions de les diferents modalitats esportives. Ara com ara prop de 40 protocols de federacions han estat validats per la UFEC i aprovats per la SGEAF.

“Hem creat espais segurs perquè els nens, nenes, joves i adults facin esport amb tranquil·litat”, ha exposat Gerard Esteva, president de la UFEC. La campanya de la Unió i les federacions pretén calmar les famílies i practicants perquè se sentin segures i tornin a fer esport. “Hem fet bé la feina”, segueix Esteva, ara és el torn de la massa social. “És hora de tornar a fer equip, jugar, compartir, somiar, entrenar i competir”, ha reblat.

3 setmanes
La campanya es podrà veure en diferents mitjans de comunicació esportius en les pròximes tres setmanes (fins al 4 d’octubre), i inclourà el llançament d’un vídeo promocional el pròxim 28 de setembre, així com diversos materials gràfics a la premsa i les xarxes socials de la UFEC i les federacions.

PODEU DESCARREGAR-VOS TOT EL MATERIAL DE LA CAMPANYA aquí. Us animem a compartir-lo a les vostres xarxes socials.

Afectació de l’actual situació i amb informació en l’ambit laboral

By | Alt Pirineu, Banyoles, Barcelona, Barcelona Comarques, General, Girona, Lleida, Manresa, Sabadell, Vic, Vidreres

Benvolgudes, benvolguts
 
Us adjuntem nota sobre l’afectació de l’actual situació i amb informació en l’àmbit laboral, d’assegurances i de l’activitat a les federacions esportives i clubs.
 
Els servei d’atenció d’oficina de clubs estem a la vostra disposició per qualsevol dubte que tingueu.
 

 

Documentació d’interès per als clubs i entitats esportives

By | Alt Pirineu, Banyoles, Barcelona, Barcelona Comarques, General, Girona, Lleida, Manresa, Sabadell, Tarragona, Terres de l'Ebre, Vic, Vidreres

Des de l’Oficina d’atenció als Clubs volem informar-vos que, davant de la situació actual en què ens trobem a causa del COVID-19, seguim a disposició dels clubs i entitats esportives en tot el territori i en el seu horari habitual. Podeu trobar més informació a https://oficinaclubs.cat/oficines/

Seguim oferint tots els assessoraments de manera telefònica i mail; les visites, en canvi, passen ser on line en comptes de presencials.
A continuació us facilitem uns models de documentació per si poden ser del vostre interès:

En cas de celebrar Juntes Directives per mitjans telemàtics, es recomana:

  • Que existeixi previsió estatutària que permeti la celebració de Juntes telemàtiques
  • Que l’acord de celebrar la Junta de forma telemàtica sigui pres per unanimitat dels membres.
  • Que el mitjà emprat per dur a terme la Junta Directiva permeti l’acreditació de la identitat de les persones membres.
  • Que quedi constància del sentit del vot emès per cadascun dels membres.

Us fem arribar aquesta informació, sens perjudici de noves mesures que en el seu cas prenguin les autoritats competents en els propers dies que deixin sense efectes l’actual situació. 
 
Com sempre, per qualsevol qüestió, restem a la vostra disposició a través de les oficines territorials. 

Nous Tallers per al 2020

By | General

Formacions a càrrec de l’Oficina d’atenció als Clubs

Comença un nou any de formacions de l’Oficina d’atenció als Clubs.  Un 2020 on l’Oficina tornarà a estar al costat dels clubs i les entitats per oferir-los les eines indispensables perquè puguin desenvolupar la seva gestió amb la màxima eficàcia, eficiència i professionalitat.

Aquest dilluns la Pista Coberta d’Atletisme de Catalunya, a Sabadell, va acollir el primer Taller Formatiu de la temporada, desenvolupat entorn dues temàtiques: aspectes jurídics i àmbit fiscal. La formació va anar a càrrec d’Ignasi Costa, responsable de l’oficina de Barcelona comarques, i va comptar amb la participació d’una trentena d’entitats.

El pròxim Taller Formatiu versarà sobre la Protecció de Dades. Els tallers, a càrrec de l’empresa Datax, es realitzarà a Lleida (6 de febrer), Barcelona (13 de febrer), Tarragona (20 de febrer), Girona (27 de febrer) i Tortosa (26 de març).

Les xerrades abordaran les principals novetats i implicacions per a les entitats esportives de la noves normatives de protecció de dades. En un context on la nova normativa europea sobre protecció de dades dona més drets a la ciutadania, l’ús que en fan les entitats està més sota control que abans. I, per conseqüència, pren més importància estar al dia de quin tipus de dades hi ha, quin tipus de tractament hem de  fer, com les hem d’emmagatzemar o quins dret tenen els seus propietaris.

A més, els dies 13 de febrer (a Tortosa) i 27 de febrer (a Alcanar), l’Oficina impartirà un taller de Formació pràctica sobre actualització jurídica dels clubs i entitats esportives. Les formacions, a càrrec de Josep Garcia, responsable de l’Oficina de les Terres de l’Ebre, tractaran de manera sumària els principals aspectes jurídics sobre els estatuts de les entitats, com realitzar canvis de membres de junta, els processos electorals i com gestionar els certificats, entre altres aspectes.

Per poder inscriure’s a tos els tallers, us podeu dirigir a https://oficinaclubs.cat/formacio/

 

L’Oficina d’atenció als clubs comença amb els Tallers Formatius del 2020

By | Barcelona Comarques, Fiscalitat, Jurídic, Taller

Ahir, l’Oficina d’atenció als Clubs, va donar el tret de sortida als Tallers formatius d’aquest 2020. El Taller va tenir lloc a la Pista Coberta d’Atletisme de Catalunya, a Sabadell.

Durant el taller es van desenvolupar dues temàtiques. La primera part va tractar sobre aspectes jurídics, on es va posar èmfasi en la documentació que ha d’estar regulada des del moment que es constitueix el club, tot passant pels processos d’eleccions, canvis de junta i assemblees. Es van remarcar els períodes de temps que cal respectar per a cada un d’ells i les convocatòries que cal fer en cada cas.

En la segona part, la temàtica va ser d’àmbit fiscal. Es van tractar les obligacions que tenen els clubs i entitats esportives pel que fa a la presentació d’impostos quan fan altres activitats a part de l’esportiva.

Així comença un nou any de formacions de l’Oficina d’atenció als Clubs. Un 2020 on l’Oficina tornarà a estar al costat dels clubs i les entitats per oferir-los les eines indispensables perquè puguin desenvolupar la seva gestió amb la màxima eficàcia, eficiència i professionalitat.