Avui 1 de juliol s’obre el període de declaració de l’IVA del segon trimestre i de presentació de l’Impost de Societats de l’exercici econòmic 2018

By | Fiscalitat, General

Avui, 1 de juliol s’obre el termini per fer l’autoliquidació de l’IVA (model 303) del segon trimestre i el termini de presentació de l’Impost de Societats, per a aquelles entitats que el seu exercici econòmic coincideix amb l’any natural, és a dir, de l’1 de gener a 31 de desembre.

El model 303 (IVA) es presenta per als quatre trimestres de l’any. En aquest segon trimestre el termini de presentació és entre l’1 i el 20 de juliol.

Per tant, tots aquells clubs o entitats que tinguin l’obligació de presentar-lo tenen dues opcions:

  • Si surt a ingressar i es vol domiciliar el pagament d’aquest impost, el termini conclou el 15 de juliol
  • Si el resultat és negatiu, o bé no es vol domiciliar el pagament, el termini finalitzarà el 20 de juliol

Cal recordar que encara que els clubs o entitats estiguin reconeguts de caràcter social per Hisenda, i per tant la prestació de serveis esportius estigui exempta d’IVA, els ingressos obtinguts fora de la prestació de serveis esportius estan gravats amb l’IVA. No són serveis esportius, per exemple, i han de portar IVA: la venda de material o de roba, el cobrament de quantitats en concepte de publicitat, l’explotació d’un bar, el lloguer d’un local, etc. Per aquests conceptes el club ha de cobrar un IVA que generalment és del 21% i ingressar-lo posteriorment a Hisenda.

Si tots els ingressos del club són amb IVA, el club es podrà deduir la totalitat de l’IVA que pagui. Si cap ingrés del club porta IVA, el club tampoc es podrà deduir l’IVA que paga. Si el club té una part dels d’ingressos amb IVA i una altra part sense IVA, haurà d’aplicar el que se’n diu “la regla de prorrata”.

Respecte a l’Impost de Societats, des de l’1 de juliol l’Agència Tributària posa a disposició dels contribuents, a través de la seva web, el programa d’ajuda per a l’elaboració de l’Impost de Societats.

El període de presentació per a totes les entitats que el seu exercici econòmic coincideixi amb l’any natural, és a dir, que vagi des de l’1 de gener al 31 de desembre, s’acaba el 25 de juliol.

En el cas de les entitats que el seu exercici econòmic no coincideixi amb l’any natural, l’Impost de Societats s’haurà de presentar dins dels 25 dies naturals següents als sis mesos posteriors de la finalització de l’exercici econòmic. Per exemple, si l’exercici econòmic d’una entitat acaba el mes de juny, el termini per presentar l’impost de societats serà entre l’1 i el 25 de gener de l’any següent.

El termini per domiciliar el pagament, en el cas de les entitats que la declaració els surti positiva i vulguin optar per aquesta forma de pagament, serà fins al dia 20 de juliol.

Per a més informació podeu contactar amb l’Oficina d’atenció als Clubs aquí.

 

Manresa, ja som aquí!

By | General, Manresa

El proper dimarts 2 de juliol obrirà les portes el nou punt d’atenció de l’Oficina d’atenció als Clubs a Manresa.

Estarà ubicada al centre de la ciutat, a l’Ateneu de les Bases (c/ Cintaires, 32) i el seu horari d’atenció als clubs i entitats esportives serà el primer i tercer dimarts de cada mes de 9 a 15h.

Com la resta d’Oficines i punts d’atenció ja existents, l’Oficina d’atenció als Clubs de Manresa pretén oferir a totes les entitats de la comarca, assessorament gratuït en tots els àmbits per tal de millorar la seva gestió.

Amb aquesta nova obertura, l’Oficina segueix amb l’esperit d’acostar-se al territori amb l’objectiu d’arribar al màxim de clubs i entitats esportives del país per donar un impuls a l’esport local, l’esport de club, l’esport fet a casa.

Últim taller de Fiscalitat a Tarragona

By | Fiscalitat, Tarragona

Ahir a Tarragona es va celebrar el darrer taller de fiscalitat programat per aquest mes de juny.

Un total d’una quinzena de clubs van assistir a la formació, alguns d’ells eren persones que s’introduïen en aquesta temàtica per primer cop, però els va ser molt útil per posar-se en situació de les obligacions fiscals que tenen com a club.

Es van debatre diferents temes al voltant de la fiscalitat que van servir als clubs per resoldre els dubtes particulars que tenien de la seva entitat.

Es va aprofitar la sessió, també, per fer un repàs de les funcions pròpies de les Oficines d’atenció als Clubs; algunes entitats desconeixien una mica el ventall d’assessorament que s’ofereixen des d’aquestes.

A partir de setembre, continuarem amb la programació anual de tallers i formacions. No us ho perdeu!

 

Nou taller de fiscalitat arreu del territori

By | Barcelona Comarques, Girona, Lleida, Taller, Tarragona, Terres de l'Ebre

L’Oficina d’Atenció als Clubs de la UFEC organitza arreu del territori un taller de fiscalitat per entitats i clubs esportius amb l’objectiu de resoldre dubtes sobre les obligacions fiscals que sovint generen inquietuds.

En total es faran 4 tallers simultanis a Barcelona, Girona, Lleida i les Terres de l’Ebre, el pròxim dijous 6 de juny; i un cinquè a Tarragona una setmana després, el dia 13.  Les sessions aniran a càrrec dels responsables dels diferents punts d’atenció de les oficines de clubs. Et pots inscriure a oficinaclubs.cat/formacio. Read More

Consells per no perdre els papers amb la burocràcia de les administracions

By | General, Sabadell

Els tràmits administratius acostumen a ser feixucs, per això, dilluns 6 de maig es va celebrar una formació per als clubs i entitats esportives de Sabadell a la Pista coberta de Catalunya d’Atletisme de la ciutat. El taller “Com no perdre els papers amb l’administració” va comptar amb la participació de moltes entitats amb particularitats diferents.

En la sessió es va explicar quina és la documentació que requereix el Consell Català de l’Esport per a la sol·licitud d’ajudes i quines són les obligacions fiscals que els clubs tenen amb hisenda. La relació amb el mateix ajuntament de Sabadell també va centrar part de la jornada, i es van destacar les casuístiques específiques de tràmits en l’àmbit local, ja que el consistori també ofereix subvencions per a les seves entitats esportives.

El taller va anar a càrrec d’Ignasi Costa, responsable del punt d’atenció de l’oficina de Clubs de Sabadell, ubicada al pavelló nord de la ciutat.

Tens una consulta? Posa’t en contacte amb nosaltres: www.oficinaclubs.cat 

Expliquem l’Oficina d’atenció als clubs a Manresa

By | General, Manresa

La capital del Bages va acollir dijous passat una trobada amb una trentena de clubs esportius de la zona.

L’Ajuntament va organitzar una sessió de formació amb entitats esportives de Manresa, ja que properament s’obrirà un punt d’atenció de l’Oficina de Clubs de la UFEC per donar assessorament a tots els clubs esportius de la comarca del Bages. En la presentació, a càrrec d’Ignasi Costa, coordinador del servei, es va parlar de l’obligatorietat que tenen els clubs de tenir signatura electrònica i de com tramitar-la.

També es van donar a conèixer els diferents assessoraments que l’Oficina d’atenció als Clubs pot oferir a les juntes directives dels Clubs. Des d’assessorament laboral, fiscal, comptable fins a les diverses formacions en formats de tallers i càpsules que hi ha preparades per aquesta temporada.

Coneixeu quines són les obligacions fiscals que té el vostre club o entitat esportiva trimestralment?

By | Fiscalitat, General

Cada entitat o club esportiu, en funció de les seves circumstàncies específiques, tindrà l’obligació de presentar unes o altres declaracions d’impostos. En aquesta ocasió us parlarem de quines són les possibles obligacions trimestrals que podeu tenir.

A continuació us fem una enumeració de les possibles declaracions d’impostos que podeu estar obligats a presentar:

  • L‘IVA (model 303), en el cas que feu venda de material o roba, loteria, publicitat, l’haureu de presentar.
  • En alguns casos, també cal presentar trimestralment declaracions informatives de les operacions de compres o vendes de béns i/o serveis efectuades entre entitats o empreses subjectes a IVA que estiguin inscrites al Registre d’Operadors Intracomunitaris d’Hisenda (model 349).
  • L’ingrés de les retencions de l’IRPF efectuades sobre pagaments fets en concepte de sous, retribucions a col·laboradors/es i professionals autònoms (model 111).
  • Les retencions de l’IRPF o de l’Impost de Societats sobre pagaments fets en concepte de lloguers d’immobles (model 115).
  • Les retencions de l’IRPF o de l’Impost de Societats sobre pagaments d’interessos de préstecs o d’altres rendiments sobre el capital (model 123).
  • Les retencions sobre pagament d’imports a determinades persones físiques, empreses o entitats considerades No Residents a Espanya a efectes fiscals (model 216).

Aquestes declaracions es presenten per als quatre trimestres que té un exercici, els tres primers trimestres de l’any des del dia 1 fins al 20 del mes posterior de finalitzar el trimestre; o sigui, els mesos d’abril, juliol octubre. El quart trimestre, en canvi, els models d’IRPF es mantenen de l’1 al 20 de gener, però respecte de l’IVA i del model 349, el termini és entre l’1 i el 30 de gener.

Si necessiteu ajuda o teniu cap dubte respecte aquesta o altres obligacions fiscals, no dubteu a contactar amb nosaltres a  info@oficinadeclubs.cat

 


Taller a Lleida sobre la Nova Llei de Protecció de Dades

By | Lleida, Taller

El passat mes de febrer a les instal·lacions de la Delegació territorial de ciclisme es va fer un taller de formació  a càrrec de l’Oficina d’atenció als Clubs de Lleida, sobre el funcionament intern jurídic d’un club respecte a les assemblees i juntes directives, i també, sobre la llei de protecció de dades, per les inquietuds dels clubs de la província per poder  fer els passos correctament.

La xerrada va anar a càrrec  de Mª Jose Bosch (Responsable territorial de Lleida) i L’Ignasi Costa (Responsable territorial de Barcelona), conjuntament amb el Sr. Norbert Herrera  de la Delegació del ciclisme. L’assistència va mostrar molt interès respecte a tot allò que fa referència a la protecció de dades d’imatge.

L’Oficina d’atenció als Clubs segueix fent xarxa pel territori

By | General, Terres de l'Ebre

La Unió de Federacions Esportives de Catalunya obre una Oficina d’atenció als Clubs a la ciutat d’Alcanar per oferir assessorament a entitats esportives de la ciutat del Montsià i municipis propers.

Així ho han acordat l’Ajuntament de la vila i la UFEC, en el conveni signat aquest dimecres a la seu de la Unió. En l’acte hi ha participat l’alcalde de la població, Joan Roig, i el president de l’entitat, Gerard Esteva. Amb aquest acord, el consistori cedeix un espai municipal perquè, dins el servei de l’Oficina d’atenció als Clubs de la demarcació de les Terres de l’Ebre, es desenvolupi l’activitat pròpia del projecte de la UFEC, que inclou assessorament gratuït sobre aspectes fiscals, laboral, comptable, de màrqueting, lingüístic i de comunicació, dirigit a entitats i clubs esportius.

Així mateix, ambdues entitats s’han compromès a col·laborar en l’organització d’activitats formatives en l’àmbit de la gestió esportiva. També han manifestat la voluntat de treballar plegats per la difusió, protecció i desenvolupament de l’esport al terme municipal d’Alcanar i la comarca.