Estem preparats. Torna al teu club

By | Uncategorized

ESPORT CATALÀ

Les federacions esportives catalanes i els clubs posen en marxa una campanya de conscienciació per la represa de les competicions. Els protocols de les federacions han estat validats per la UFEC i autoritzats per la SGEAF. La campanya inclourà un vídeo promocional i diversos materials gràfics en premsa escrita i digital

La Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC), les federacions i els clubs engeguen la campanya ‘Estem preparats. Torna al teu club’ amb l’objectiu d’impulsar la tornada a l’activitat esportiva.

Aquest mes de setembre es reprèn l’activitat esportiva de federacions i clubs marcada per la pandèmia de la COVID-19. Totes les entitats esportives han hagut de fer esforços per adequar les normatives marcades per les autoritats per poder reprendre l’activitat dins la nova normalitat. Uns esforços que han fet de l’esport un espai segur per a la pràctica esportiva, ja sigui en pavellons, camps, piscines o a l’aire lliure.

Amb tot, la societat viu un moment d’incertesa i dubtes davant del control dels rebrots del coronavirus i l’afectació que això pot tenir als esdeveniments esportius, campionats i competicions, que impliquen la concentració de moltes persones en recintes esportius (siguin oberts o tancats).

Protocols validats i aprovats
Tots els protocols esportius de les federacions han estat desenvolupats amb la col·laboració de la UFEC i seguint el Pla d’Acció pel Desconfinament Esportiu de Catalunya de la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física (SGEAF), amb els requisits que han de complir les entitats organitzadores i participants en els entrenaments, partits amistosos i competicions de les diferents modalitats esportives. Ara com ara prop de 40 protocols de federacions han estat validats per la UFEC i aprovats per la SGEAF.

“Hem creat espais segurs perquè els nens, nenes, joves i adults facin esport amb tranquil·litat”, ha exposat Gerard Esteva, president de la UFEC. La campanya de la Unió i les federacions pretén calmar les famílies i practicants perquè se sentin segures i tornin a fer esport. “Hem fet bé la feina”, segueix Esteva, ara és el torn de la massa social. “És hora de tornar a fer equip, jugar, compartir, somiar, entrenar i competir”, ha reblat.

3 setmanes
La campanya es podrà veure en diferents mitjans de comunicació esportius en les pròximes tres setmanes (fins al 4 d’octubre), i inclourà el llançament d’un vídeo promocional el pròxim 28 de setembre, així com diversos materials gràfics a la premsa i les xarxes socials de la UFEC i les federacions.

PODEU DESCARREGAR-VOS TOT EL MATERIAL DE LA CAMPANYA aquí. Us animem a compartir-lo a les vostres xarxes socials.

Afectació de l’actual situació i amb informació en l’ambit laboral

By | Alt Pirineu, Banyoles, Barcelona, Barcelona Comarques, General, Girona, Lleida, Manresa, Sabadell, Vic, Vidreres

Benvolgudes, benvolguts
 
Us adjuntem nota sobre l’afectació de l’actual situació i amb informació en l’àmbit laboral, d’assegurances i de l’activitat a les federacions esportives i clubs.
 
Els servei d’atenció d’oficina de clubs estem a la vostra disposició per qualsevol dubte que tingueu.
 

 

Documentació d’interès per als clubs i entitats esportives

By | Alt Pirineu, Banyoles, Barcelona, Barcelona Comarques, General, Girona, Lleida, Manresa, Sabadell, Tarragona, Terres de l'Ebre, Vic, Vidreres

Des de l’Oficina d’atenció als Clubs volem informar-vos que, davant de la situació actual en què ens trobem a causa del COVID-19, seguim a disposició dels clubs i entitats esportives en tot el territori i en el seu horari habitual. Podeu trobar més informació a https://oficinaclubs.cat/oficines/

Seguim oferint tots els assessoraments de manera telefònica i mail; les visites, en canvi, passen ser on line en comptes de presencials.
A continuació us facilitem uns models de documentació per si poden ser del vostre interès:

En cas de celebrar Juntes Directives per mitjans telemàtics, es recomana:

  • Que existeixi previsió estatutària que permeti la celebració de Juntes telemàtiques
  • Que l’acord de celebrar la Junta de forma telemàtica sigui pres per unanimitat dels membres.
  • Que el mitjà emprat per dur a terme la Junta Directiva permeti l’acreditació de la identitat de les persones membres.
  • Que quedi constància del sentit del vot emès per cadascun dels membres.

Us fem arribar aquesta informació, sens perjudici de noves mesures que en el seu cas prenguin les autoritats competents en els propers dies que deixin sense efectes l’actual situació. 
 
Com sempre, per qualsevol qüestió, restem a la vostra disposició a través de les oficines territorials. 

Nous Tallers per al 2020

By | General

Formacions a càrrec de l’Oficina d’atenció als Clubs

Comença un nou any de formacions de l’Oficina d’atenció als Clubs.  Un 2020 on l’Oficina tornarà a estar al costat dels clubs i les entitats per oferir-los les eines indispensables perquè puguin desenvolupar la seva gestió amb la màxima eficàcia, eficiència i professionalitat.

Aquest dilluns la Pista Coberta d’Atletisme de Catalunya, a Sabadell, va acollir el primer Taller Formatiu de la temporada, desenvolupat entorn dues temàtiques: aspectes jurídics i àmbit fiscal. La formació va anar a càrrec d’Ignasi Costa, responsable de l’oficina de Barcelona comarques, i va comptar amb la participació d’una trentena d’entitats.

El pròxim Taller Formatiu versarà sobre la Protecció de Dades. Els tallers, a càrrec de l’empresa Datax, es realitzarà a Lleida (6 de febrer), Barcelona (13 de febrer), Tarragona (20 de febrer), Girona (27 de febrer) i Tortosa (26 de març).

Les xerrades abordaran les principals novetats i implicacions per a les entitats esportives de la noves normatives de protecció de dades. En un context on la nova normativa europea sobre protecció de dades dona més drets a la ciutadania, l’ús que en fan les entitats està més sota control que abans. I, per conseqüència, pren més importància estar al dia de quin tipus de dades hi ha, quin tipus de tractament hem de  fer, com les hem d’emmagatzemar o quins dret tenen els seus propietaris.

A més, els dies 13 de febrer (a Tortosa) i 27 de febrer (a Alcanar), l’Oficina impartirà un taller de Formació pràctica sobre actualització jurídica dels clubs i entitats esportives. Les formacions, a càrrec de Josep Garcia, responsable de l’Oficina de les Terres de l’Ebre, tractaran de manera sumària els principals aspectes jurídics sobre els estatuts de les entitats, com realitzar canvis de membres de junta, els processos electorals i com gestionar els certificats, entre altres aspectes.

Per poder inscriure’s a tos els tallers, us podeu dirigir a https://oficinaclubs.cat/formacio/

 

L’Oficina d’atenció als clubs comença amb els Tallers Formatius del 2020

By | Barcelona Comarques, Fiscalitat, Jurídic, Taller

Ahir, l’Oficina d’atenció als Clubs, va donar el tret de sortida als Tallers formatius d’aquest 2020. El Taller va tenir lloc a la Pista Coberta d’Atletisme de Catalunya, a Sabadell.

Durant el taller es van desenvolupar dues temàtiques. La primera part va tractar sobre aspectes jurídics, on es va posar èmfasi en la documentació que ha d’estar regulada des del moment que es constitueix el club, tot passant pels processos d’eleccions, canvis de junta i assemblees. Es van remarcar els períodes de temps que cal respectar per a cada un d’ells i les convocatòries que cal fer en cada cas.

En la segona part, la temàtica va ser d’àmbit fiscal. Es van tractar les obligacions que tenen els clubs i entitats esportives pel que fa a la presentació d’impostos quan fan altres activitats a part de l’esportiva.

Així comença un nou any de formacions de l’Oficina d’atenció als Clubs. Un 2020 on l’Oficina tornarà a estar al costat dels clubs i les entitats per oferir-los les eines indispensables perquè puguin desenvolupar la seva gestió amb la màxima eficàcia, eficiència i professionalitat.

 

Fiscalitat i voluntariat en les entitats esportives

By | Fiscalitat, Laboral, Lleida, Tarragona

Nou taller de Fiscalitat i voluntariat per a les entitats esportives.

L’Oficina d’atenció als Clubs va realitzar el taller els passats 13 i 20 de novembre.

El primer va tenir lloc a La Pobla de Mafumet, concretament a les instal·lacions de l’Ajuntament de la població, on vas asistir una vintena de persones. El segon, d’altra banda, es va desenvolupar al Pont de Suert, també a l’Ajuntament de la vila, i amb una assistència d’una quinzena de persones.

La temàtica desenvolupada en les dues poblacions és la que genera més dubtes als directius de les entitats. Hi destaca l’especial interès a detallar què és i com s’ha de dur a terme el contracte de voluntariat; en l’actualitat, és un punt que moltes entitats encara no acaben de gestionar de manera correcta per falta de coneixement. Els tallers de l’Oficina hi van posar especial èmfasi i es van resoldre tots els dubtes que es generaven: quins tipus de despeses es poden compensar, limitació de quantitats a pagar, límit de voluntaris en una entitat…

Un altre punt que va generar interès va ser la gestió de la publicitat. És habitual que els clubs rebin diners d’empreses privades en concepte de publicitat, però encara hi havia desconeixement de les obligacions fiscals respecte aquests ingressos.

Per últim, per finalitzar aquestes dues jornades es va fer un repàs de totes les obligacions que tenen les entitats esportives en tots els àmbits.

Un cop enllestit aquests tallers, l’Oficina d’atenció als Clubs està acabant ja les jornades formatives del 2019 i seguim treballant per oferir nous tallers de cara al 2020.

Taller d’Actualització Jurídica per a clubs i entitats esportives a Alcanar

By | Jurídic, Terres de l'Ebre, Uncategorized

El passat dijous 24 d’octubre, l’Oficina d’atenció als Clubs va organitzar un taller d’actualització jurídica a la Sala Joan Gil d’Alcanar.

Una vintena de clubs i entitats esportives van participar en la formació. En aquesta ocasió, es va tractar com a tema principal tota la documentació oficial a presentar al Registre d’Entitats Esportives, a nivell teòric i també a nivell pràctic, treballant des de l’aplicació perquè els assistents poguessin veure in situ com es feia el procés.

La normativa ha canviat pel que fa a la presentació de la documentació, i en el termini d’un any, tot es farà ja de manera telemàtica.

La intenció és que els clubs facin una adaptació el més aviat possible per poder utilitzar aquest mitjà per a les seves comunicacions i que, a la vegada, els evita desplaçaments i incomoditats.

Es va fer, també, especial ènfasi en la necessitat d’estar actualitzats i poder obtenir el certificat digital, tant necessari per a qualsevol gestió administrativa.

En resum, una jornada que va servir per posar al dia als responsables dels clubs sobre els aspectes jurídics de més rellevància en la gestió de les seves entitats. 

Èxit de la formació estratègica dirigida a clubs del territori

By | Barcelona, Barcelona Comarques, General, Girona, Lleida, Tarragona, Terres de l'Ebre

Han participat un centenar de persones de 61 clubs

El cicle de formació dirigit a clubs, i organitzat per l’Oficina d’Atenció als Clubs (OAC) de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya, ha tancat aquesta setmana les seves sessions a Girona amb una participació total d’un centenar de persones de 61 clubs catalans del territori.

El taller “El repte de dirigir un Club” ha finalitzat el seu recorregut aquest dimarts a terres gironines després de passar per Barcelona (17 de setembre), Lleida (24 setembre) i Tortosa (1 d’octubre). En les formacions, impartides per Jordi Pascual, han participat un total de 97 persones de 61 entitats diferents d’esports com el futbol o el bàsquet, però també d’habdbol, agility, l’excursionisme o l’aeromodelisme.

“L’objectiu del taller era fer una reflexió sobre la gestió de les entitats i a la vegada, oferir diferents eines per a poder seguir avançant dia a dia tenint una perspectiva clara de futur, on són i cap a on volen arribar”, ha explicat Ignasi Costa, coordinador de l’OAC. Els participants han pogut escoltar també, de primera mà, l’experiència d’un club modest que va ser dirigit pel mateix ponent, i posar en comú situacions reals entre les entitats. Les jornades han estat dinàmiques, i s’han treballat eines com el Dafo i l’Smart.

“El repte de dirigir un Club” s’estrena a Barcelona

By | Barcelona, Taller

Dimarts 17 de setembre, va tenir lloc a la seu central de la UFEC el primer taller “El repte de dirigir un Club”. La ponència, a càrrec del Sr. Jordi Pascual, va comptar amb la participació d’una trentena d’entitats.

Amb aquesta formació, l’Oficina d’atenció als Clubs pretén reflexionar sobre la gestió dels clubs i donar eines als responsables de les entitats per millorar la seva direcció. Sovint, les juntes directives dels clubs estan massa ocupades en les tasques del dia a dia, d’altra banda imprescindibles, però aquesta rutina no els deixa tenir la perspectiva suficient per preguntar-se on són les seves entitats ni cap a on volen anar.

Es van treballar els diferents aspectes a través d’un cas d’èxit d’un club modest, del qual el ponent havia estat membre de la junta directiva. Pascual va donar a conèixer quin havia estat el recorregut de l’entitat, des dels seus inicis fins a l’actualitat. En Jordi Pascual, actualment és consultor d’empreses, va aportar els seus coneixements i la seva experiència des de dos vessants diferents: i va poder donar als clubs assistents una doble visió del tema; per una part una la visió personal com a directiu i la professional d’empresa.

Va ser una jornada dinàmica on es va treballar in situ un DAFO. Cada club treballava sobre la seva situació particular però es va posar tot en comú per poder compartir els quatre aspectes importants a tenir en compte per afrontar els problemes que tenen actualment les entitats esportives: les seves debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats. Gràcies al fet de ser un públic variat, que provenia d’entitats de diferents disciplines, es van poder observar realitats diferents.

Durant la formació, es va posar èmfasi en la importància d’establir uns bons objectius perquè les entitats puguin fer un salt qualitatiu. Els objectius, es va remarcar, han de derivar de les metes que s’han identificat i han de ser consistents amb la intenció d’aquestes. A més, han de ser específics, mesurables, assolibles, realistes i limitats en el temps.

La propera setmana presentarem aquest taller a Lleida, i consecutivament a Tortosa i Girona. Si encara no us heu inscrit, ho podeu fer a través de https://oficinaclubs.cat/formacio/

 

El repte de dirigir un club

By | General, Taller

Nou taller de l’Oficina d’atenció als Clubs

Comença la temporada, i des de l’Oficina d’atenció als Clubs arrenca un nou taller que s’impartirà arreu del territori: “El repte de dirigir un club”.

L’inici tindrà lloc a Barcelona el proper 17 de setembre a la seu central de la UFEC; les setmanes següents, el taller s’impartirà a Lleida, el 24 de setembre; a Tortosa, l’1 d’octubre; i a Girona, el 8 d’octubre.

L’objectiu d’aquesta formació és presentar una situació real d’un club des dels seus inicis fins l’actualitat; analitzar tot el seu recorregut des que van decidir constituir-se fins a dia d’avui i veure què cal fer en cada situació per tal d’aconseguir l’èxit de poc a poc anar creixent i agafar més presència en el món esportiu.

Jordi Pascual serà la persona encarregada de transmetre als clubs assistents als tallers, quines són les eines necessàries perquè la seva entitat pugui fer un salt qualitatiu, tant a nivell d’estratègies a seguir com les tasques que calen fer des de la junta directiva.

El taller mostrarà com establir eines per a l’establiment d’un enfocament estratègic per tal d’aconseguir els resultats i objectius esperats per les entitats; com trobar nous mercats, nous clients, noves oportunitats; també es farà esment a la importància de l’anàlisi d’estats financers d’acord amb l’estat de l’empresa, orientats a la presa de les decisions adequades que permetin incrementar la rendibilitat de l’empresa i fer mesurable el creixement projectat; i ,entre altres aspectes, es proposaran procediments per convertir els professionals en l’element clau de la generació de resultats de les entitats a través de l’eficiència organitzativa, la gestió del talent i el desenvolupament professional.

Es poden fer les inscripcions per a cadascuna de les sessions al web de l’Oficina d’atenció als Clubs: https://oficinaclubs.cat/formacio/