Consells per no perdre els papers amb la burocràcia de les administracions

By | General, Sabadell

Els tràmits administratius acostumen a ser feixucs, per això, dilluns 6 de maig es va celebrar una formació per als clubs i entitats esportives de Sabadell a la Pista coberta de Catalunya d’Atletisme de la ciutat. El taller “Com no perdre els papers amb l’administració” va comptar amb la participació de moltes entitats amb particularitats diferents.

En la sessió es va explicar quina és la documentació que requereix el Consell Català de l’Esport per a la sol·licitud d’ajudes i quines són les obligacions fiscals que els clubs tenen amb hisenda. La relació amb el mateix ajuntament de Sabadell també va centrar part de la jornada, i es van destacar les casuístiques específiques de tràmits en l’àmbit local, ja que el consistori també ofereix subvencions per a les seves entitats esportives.

El taller va anar a càrrec d’Ignasi Costa, responsable del punt d’atenció de l’oficina de Clubs de Sabadell, ubicada al pavelló nord de la ciutat.

Tens una consulta? Posa’t en contacte amb nosaltres: www.oficinaclubs.cat 

Expliquem l’Oficina d’atenció als clubs a Manresa

By | General, Manresa

La capital del Bages va acollir dijous passat una trobada amb una trentena de clubs esportius de la zona.

L’Ajuntament va organitzar una sessió de formació amb entitats esportives de Manresa, ja que properament s’obrirà un punt d’atenció de l’Oficina de Clubs de la UFEC per donar assessorament a tots els clubs esportius de la comarca del Bages. En la presentació, a càrrec d’Ignasi Costa, coordinador del servei, es va parlar de l’obligatorietat que tenen els clubs de tenir signatura electrònica i de com tramitar-la.

També es van donar a conèixer els diferents assessoraments que l’Oficina d’atenció als Clubs pot oferir a les juntes directives dels Clubs. Des d’assessorament laboral, fiscal, comptable fins a les diverses formacions en formats de tallers i càpsules que hi ha preparades per aquesta temporada.

Coneixeu quines són les obligacions fiscals que té el vostre club o entitat esportiva trimestralment?

By | Fiscalitat, General

Cada entitat o club esportiu, en funció de les seves circumstàncies específiques, tindrà l’obligació de presentar unes o altres declaracions d’impostos. En aquesta ocasió us parlarem de quines són les possibles obligacions trimestrals que podeu tenir.

A continuació us fem una enumeració de les possibles declaracions d’impostos que podeu estar obligats a presentar:

  • L‘IVA (model 303), en el cas que feu venda de material o roba, loteria, publicitat, l’haureu de presentar.
  • En alguns casos, també cal presentar trimestralment declaracions informatives de les operacions de compres o vendes de béns i/o serveis efectuades entre entitats o empreses subjectes a IVA que estiguin inscrites al Registre d’Operadors Intracomunitaris d’Hisenda (model 349).
  • L’ingrés de les retencions de l’IRPF efectuades sobre pagaments fets en concepte de sous, retribucions a col·laboradors/es i professionals autònoms (model 111).
  • Les retencions de l’IRPF o de l’Impost de Societats sobre pagaments fets en concepte de lloguers d’immobles (model 115).
  • Les retencions de l’IRPF o de l’Impost de Societats sobre pagaments d’interessos de préstecs o d’altres rendiments sobre el capital (model 123).
  • Les retencions sobre pagament d’imports a determinades persones físiques, empreses o entitats considerades No Residents a Espanya a efectes fiscals (model 216).

Aquestes declaracions es presenten per als quatre trimestres que té un exercici, els tres primers trimestres de l’any des del dia 1 fins al 20 del mes posterior de finalitzar el trimestre; o sigui, els mesos d’abril, juliol octubre. El quart trimestre, en canvi, els models d’IRPF es mantenen de l’1 al 20 de gener, però respecte de l’IVA i del model 349, el termini és entre l’1 i el 30 de gener.

Si necessiteu ajuda o teniu cap dubte respecte aquesta o altres obligacions fiscals, no dubteu a contactar amb nosaltres a  info@oficinadeclubs.cat

 


Taller a Lleida sobre la Nova Llei de Protecció de Dades

By | Lleida, Taller

El passat mes de febrer a les instal·lacions de la Delegació territorial de ciclisme es va fer un taller de formació  a càrrec de l’Oficina d’atenció als Clubs de Lleida, sobre el funcionament intern jurídic d’un club respecte a les assemblees i juntes directives, i també, sobre la llei de protecció de dades, per les inquietuds dels clubs de la província per poder  fer els passos correctament.

La xerrada va anar a càrrec  de Mª Jose Bosch (Responsable territorial de Lleida) i L’Ignasi Costa (Responsable territorial de Barcelona), conjuntament amb el Sr. Norbert Herrera  de la Delegació del ciclisme. L’assistència va mostrar molt interès respecte a tot allò que fa referència a la protecció de dades d’imatge.

L’Oficina d’atenció als Clubs segueix fent xarxa pel territori

By | General, Terres de l'Ebre

La Unió de Federacions Esportives de Catalunya obre una Oficina d’atenció als Clubs a la ciutat d’Alcanar per oferir assessorament a entitats esportives de la ciutat del Montsià i municipis propers.

Així ho han acordat l’Ajuntament de la vila i la UFEC, en el conveni signat aquest dimecres a la seu de la Unió. En l’acte hi ha participat l’alcalde de la població, Joan Roig, i el president de l’entitat, Gerard Esteva. Amb aquest acord, el consistori cedeix un espai municipal perquè, dins el servei de l’Oficina d’atenció als Clubs de la demarcació de les Terres de l’Ebre, es desenvolupi l’activitat pròpia del projecte de la UFEC, que inclou assessorament gratuït sobre aspectes fiscals, laboral, comptable, de màrqueting, lingüístic i de comunicació, dirigit a entitats i clubs esportius.

Així mateix, ambdues entitats s’han compromès a col·laborar en l’organització d’activitats formatives en l’àmbit de la gestió esportiva. També han manifestat la voluntat de treballar plegats per la difusió, protecció i desenvolupament de l’esport al terme municipal d’Alcanar i la comarca.

Presentació de l’Impost de Societats per a Clubs amb any esportiu

By | Fiscalitat, General, Uncategorized

El proper 31 de març s’acaba el termini per presentar l’Impost de Societats d’aquells clubs que tenen any esportiu

Tots aquells clubs, que el seu exercici fiscal és de setembre a agost, tenen tres mesos per fer el tancament de comptes i sis mesos per aprovar-los per Junta, i de l’1 al 25 del mes següent per presentar l’Impost de Societats.

Per tant, tots aquells Clubs que tenen exercici fiscal amb tancament a 30/08/2018 han de presentar fins a 25/03/2019 l’Impost de Societats de l’exercici 2017/2018.

Si teniu consultes o necessiteu que us ajudem a elaborar/presentar l’Impost, contacta’ns: www.oficinadeclubs.cat

Business intelligence concept. Big data analytics, chart and graph icons and female hands typing on laptop.

Comencen els tallers de l’Oficina d’atenció als Clubs aquest 2019

By | Uncategorized

El passat 13 de febrer es va donar una formació per a clubs de la ciutat de Rubí. L’activitat es va desenvolupar a l’Ateneu de la població del Vallès Occidental, amb l’objectiu que les entitats poguessin conèixer “el compromís de voluntariat”, que es una eina molt adequada per a totes les persones voluntàries que ajuden els clubs. Aquest col·lectiu té uns drets i obligacions que, en cas de no formalitzar la seva situació, quedaria sensa cap mena de regulació.

La formació va anar a càrrec del Sr. Ignasi Costa, Responsable territorial de Barcelona comarques de l’Oficina d’atenció als Clubs, amb la implicació de l’Ajuntament de Rubí. Hi van assistir tots aquells clubs que estaven interessats a poder conèixer aquesta realitat.

Taller de voluntariat celebrat a l’Ateneu Municipal de Rubí.

Les Oficines d’atenció als Clubs comencen la temporada 2019

By | General

Les Oficines d’Atenció als Clubs de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC) han tancat avui la planificació de la seva activitat per aquest 2019. En la reunió de planificació i execució s’ha posat l’accent en la necessitat de ser més propers en el territori. D’aquesta manera, l’Oficina incrementarà les seves activitats a través de les oficines i punts d’atenció que té a tot Catalunya.

La UFEC obre Oficina d’atenció als Clubs a Sabadell

By | Barcelona Comarques

La Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC) i l’Ajuntament de Sabadell posen en marxa una Oficina d’atenció als Clubs a la ciutat vallesana, el servei d’assessorament per a les entitats esportives de la ciutat i també de la comarca.

L’Oficina, l’onzena gestionada per la UFEC, entrarà en funcionament el novembre vinent. L’horari d’atenció atenció al públic serà el primer i tercer dilluns de mes, de 9 a 18 h.

Aquest dimarts, el president de Unió de Federacions, Gerard Esteva, i la tinenta d’alcalde i regidora d’Esports, Marisol Martínez, han signat el conveni que fa possible la seva creació. Gerard Esteva ha explicat que  el servei que ofereix l’Oficina “és molt valorat per les entitats esportives de base”. Un servei que els ajuda en el seu funcionament i “a la vegada facilita la tasca de l’Ajuntament en la seva relació amb els clubs”, ha afegit. En paraules de la regidora, “per tal de potenciar la xarxa de clubs i entitats esportives de la ciutat, posem en funcionament l’Oficina d’atenció als Clubs”.

 

Feliç Dia Mundial de l’Activitat Física!

By | General

Avui,  6 d’abril es celebra el Dia Mundial de l’Activitat Física, per aquest motiu volem recordar-vos que amb l’activitat física que fan els vostres socis i/o usuaris a les vostres entitats i clubs esportius esteu contribuint a promoure una vida més saludable.

Com ja sabreu, l’activitat física, té molts beneficis, entre ells:

  • Prevé malalties
  • Millora la qualitat física i el funcionament de l’organisme
  • Augmenta l’esperança i la qualitat de vida
  • Ajuda a dormir millor
  • Afavoreix les relacions socials i fomenta valors positius
  • Millora la salut mental
  • Millora la memòria i la capacitat d’aprenentatge i el rendiment escolar

Us animem a celebrar aquest Dia Mundial de l’Activitat Física fent esport per continuar millorant la vostra salut i benestar!